Jag älskar mitt jobb!

| Postat i: Madde, Träning
0
 
 
Jag har sagt det förr men det tåls att säga om och om igen: Jag älskar mitt jobb. Och framförallt älskar jag att se alla framsteg både i fysiskt och socialt i "min grupp". 
 
När vi startade Military för 1,5 år sedan (tänk att vi redan tränat ihop så länge) så var alla nya, på olika nivåer, många som inte kände någon av de andra deltagarna sedan innan. Från att tycka det var obekvämt att jobba tillsammans i par till att idag bokstavligen klättra på varandra ohämmat.
 
Vi har genom dessa 1.5 år haft styrketester som visar på fantastiska framsteg. Armhävningar som i början gjordes på knä, som övergått till armhävning på tå där det inte längre är 10 st utan 30 och för vissa över 40 st. Knäböj som i början låg runt 50-60 har nu ökats till 160!! 
 
Förutom att jag älskar den här träningen för att det alltid är roligt under passen, utmanande och varierande så ABSOLUT älskar jag hur den har fått alla till ett sammansvetsat team där vi peppar varandra och att alla har fått bra kontakt med varandra. Träning ger så mycket mer när man har varandra till hjälp till skillnad från att gå på ett "vanligt" pass där man tränar individuellt, knappt pratar med någon annan eller umgås på andra sätt, som vi har gjort i och med våra avslutningar. 
 
Idag är sista passet på den här terminen och det ska vi fira med ytterligare ett roligt pass där vi jobbar tillsammans i grupp och avslutar med en god middag tillsammans och umgås! Jag är så taggad inför ikväll och så glad att nästan alla kunde vara med. 
 
Tack för ytterligare en härlig termin! I höst fortsätter vi självklart i samma anda och nya utmaningar väntar.
Hittills till Jag älskar mitt jobb!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: