Vem är Linda och Madde?

| Postat i: Allmänt, Linda, Madde
0
Jaa, vem är vi egentligen, hur kommer det sig att vi har en gemensam blogg och hur väl känner vi varandra egentligen? Sanningen är den att vi inte känt varandra speciellt länge, vi träffades första gången på Hälsoskaparna (där vi båda två nu jobbar) för drygt ett år sedan. Det visade sig snabbt att vi båda två gillar färgglada träningstights, var nyinflyttade i Mariefred, mäter 160 cm över havet (och är tvugna att stå på tå 50% av vår vakna tid), har samma smak när det gäller val av män och ett brinnande intresse för träning, kost och hälsa. Den briljanta idén att starta en träningsblogg fick vi på en dejt på stans lokala hak tidigare i höst och på den vägen är det. I det här inlägget tänkte vi göra en lite närmare presentation av oss.
 
Vem är Linda?
 
Vad jobbar du med?
Jag jobbar på Hälsoskaparna med lite av varje; gruppträningsinstruktör, PT, receptionist och massör. Jag meckar t.o.m med maskiner ibland (nu vågar ingen använda maskinerna efter att jag berättat det, haha!).
Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
Bestämd, glad och noggrann.
Vad gör du när du inte jobbar, sover eller tränar?
Youtubar musikvideos, läser träningsbloggar- böcker och -tidningar, och är ute och promenerar (räknar inte promenader som träning) och så måste man ju städa och laga mat ibland också... Lediga helger spenderas oftast i Stockholm.
Vad har du för mål med träningen just nu?
Det är många, men bl.a. att försöka underhålla konditionen under vintern, vill alltid kunna springa milen under 53 min., och klara av att göra åtminstone 5 st pullups utan gummiband innan nyår. Sen vill jag också bli mera rörlig, lugn och harmonisk, mitt första steg mot det målet tog jag i helgen och signade mig på yogobe.
Vad gör dig irriterad?
Att behöva vistas ute i regn, rusk och snöslask (är VÄLDIGT väderkänslig, men försöker härda mig inför kommande utmaningar...) och teknikstrul.
Vad ger dig bra feeling?
Träning, goa vänner och ett nystädat hem.
Hur ser ett typiskt träningspass ut för dig?
Åh, svår fråga. Försöker variera min träning så mycket som möjligt, men vi kan ta som exempel ett benpass: Uppvärmning på crosstrainer eller löpband några minuter, sedan olika varianter av knäböj, utfall, marklyft och höftlyft, ofta i superset eller cirkelträning och så försöker jag få in lite pulshöjande övningar t.ex. boxjumps och höga step-ups. Avslutar nästan alltid mina pass med några coreövningar, oftast med pilatesboll.
Berätta nåt om Madde.
Madde är liten och nätt som en docka, men hennes skämt är grova som en portion snus. :) Hon är också en riktig idéspruta.
 
 
Vem är Madde?
 
Vad jobbar du med?
Jag har precis börjat på hälsoskaparna som PT där jag även är gruppträningsinstruktör. Jag har även ett eget företag där jag tidigare bedrivit PT-verksamhet men har nu bara fokus på uteträning i grupp.
Hur skulle du beskriva dig själv med tre ord?
Sprallig, envis, kreativ
Vad gör du när du inte jobbar, sover eller tränar?
Jag umgås med min man och mina två barn, det blir mycket städ, laga mat, byta blöjor, dagarna går oerhört fort! Tv-serier är ju helt klart ett måste hemma hos oss på kvällen. Helgen blir till för roliga aktiviteter och husbygge då vi (läs:min man) bygger övervåning.
Vad har du för mål med träningen just nu?
Just nu har jag som långsiktigt mål att sätta frivändningar på 50kg (30 kilo innan 31/12 2013), jag har också en del jobb kvar med tekniken. Annars har jag väldigt många mål som ska sättas in i tidsramar när jag är klar med frivändningar. Jag vill kunna göra chins, gå från huk upp på händer långsamt, vill börja åka skridskor och skidor och det kan poppa upp nya saker varje dag som jag vill kunna göra. 
Vad gör dig irriterad?
Stökigt hus och vinterkläder.
Vad ger dig bra feeling?
Träning, min underbara familj och vänner, nystädat hem. Och mitt jobb!! Tänk att jag faktiskt får jobba med det jag älskar! 
Hur ser ett typiskt träningspass ut för dig?
Just nu är det fokus på frivändningarna så det blir tung styrketräning: Thrusters, marklyft, utfall, axelpress m.m och även teknik. Annars ÄLSKAR jag funktionell träning. Träning med egen kroppsvikt, pulshöjande övningar, högt tempo, leka fram övningar med mycket koordination och benträning är absoluta favoriten, skulle jag bara göra det jag gillar så skulle det nog bara bli benträning.
Berätta nåt om Linda.
Hon är noggran och sturkturerad med en inbyggd "mat-och-sovklocka" :). Linda är också en väldigt lättsam person, glad och omtänksam.
 
 
 
 
 /Linda & Madde
 
 
Hittills till Vem är Linda och Madde?





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: