Dagens frukost och träning

| Postat i: Kost, Linda, Träning
0

Vi spinner vidare på frukost-temat här på bloggen. Dagens frukost bestod av solros rågbröd med ägg, gröt (med en klick kokosolja, jordgubbar, kokos och mjölk), en kiwi, juice och kaffe. Har inte ätit gröt på flera år (tror jag), men tänkte jag skulle variera mig lite (äter oftast naturell yogurt) nu när vi ändå kör frukost-tema.

Dagens träning blev intervaller på löpbandet på Hälsoskaparna, väldigt längesen jag sprungit inomhus. Körde s.k trappintervaller. Började med 5 minuter lätt jogg som uppvärmning. Sedan körde jag igång med intervallerna från 5 minuter ner till 1 minut (5 min., 4 min., 3 min., 2 min. 1 min.), med 1 minuts gångvila mellan varje intervall. Ökade hastigheten med 0,5 km/h vartefter intervallerna blev kortare. Testa gärna! Avslutade med lätt jogg och  och några magövningar i TRX.

/Linda

Kokosoljan har många hälsoegenskaper, den skyddar mot virus- och bakterieangrepp, den sägs också balansera insulinnivåerna och skyddar levern.

 

Hittills till Dagens frukost och träning





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: