En god vana

| Postat i: Kost, Linda, Träning
0

Mina måndagar börjar (nästan alltid) med en timmes powerwalk innan frukost, en vana jag haft sedan ett år tillbaka och jag är faktist lite förvånad att det fortfarande sitter i. För det första är jag på riktigt dåligt humör när jag är hungrig och för det andra gillar jag verkligen inte att vistas ute i regn och rusk (idag hade jag iofs tur med vädret), men med Rix morronzoo eller lite go' musik i öronen blir det lite lättare. Nu börjar jag oftast jobba vid 11.30 så jag behöver inte kliva upp överdrivet tidigt (tack och lov) för att hinna motionera/träna innan jobbet. Mina PW:s kombinerar jag med bålstabilitetsträning, olika varianter av plankor. Efter detta brukar jag äta en extra god frukost (frukost är förövrigt mitt favoritmål, skulle kunna äta frukostmat både till lunch och middag). Idag bestod den av mackor (med ägg, ruccola, ost, salami och gurka), naturell yogurt (med jordgubbar, mysli, pumpakärnor och kanel), juice och kaffe såklart! Bra start på veckan!

Skaffa dig också (åtminstone) EN god träningsvana som verkligen blir av, i både ur och skur, vecka efter vecka. Ta en PW varje måndagmorgon, ha en inbokad löpardejt med en kompis varje onsdagkväll eller ta en yogaklass varje lördag. Lycka till!


Ha en bra träningsvecka!
/Linda

Och det här inlägget skulle givetvis publiceras igår (måndag), men p.g.a tekniska problem landar den här först idag, teknik är inte min starka sida precis...

 

 

 

 

Hittills till En god vana





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: