Frukost-tema

| Postat i: Kost, Madde
0
Vi spinner vidare på Lindas inlägg igår och har en vecka med temat frukost. Jag gillade verkligen Lindas måndagsrutin och hennes frukostbord såg väldigt tilltalande och lugnt ut. Här hemma är tyvärr frukosten inte lugn och frukost har varit min favorit måltid. Numera har jag ingen ro att sitta någon längre stund, förr satt jag i en timme nu ska alla måltider helst vara avklarade på 10 minuter för att hinna med barnens tempo, så jag delar upp frukosten. Lite när jag vaknar och sedan ett mellanmål. 
 
Idag försov vi oss, så upp kl 8, på med kläder, ge barnen frukost, packa iordning för dagis, sen dra. Min frukost fick vänta. 
 
Idag blev det glutenfritt bröd med nötter och dadlar, keso, skinka, avokado med salladskrydda på. Till det blev det en smoothie på fryst banan, hallon, yoghurt och lite agavesirap. Tanken med smoothien var ju god, tyvärr hade min hjärna inte kommit igång så jag satte i "knivdelen" fel och mixern började ryka massor så när jag tog av den insåg jag att det satt fel...eftersom smoothien rann ut bakvägen. Jag hann i alla fall rädda lite innan resten rann ut på diskbänken! Och kaffet blev blaskigt. Hoppas på en bättre frukostdag i morgon! 
 
/Madeleine 
 
Hittills till Frukost-tema





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: