Inför Tjejmilen

| Postat i: Allmänt, Linda, Träning
0

Hej!

Nu är även jag igång med bloggandet.

På lördag är det dags för Tjejmilen i Stockholm. Jag kommer att springa i år, det blir min andra tjejmil. Jag är egentligen ingen tävlingsmänniska, springer mest för den sköna stämningens skull (och ostkakan som serveras efter loppet), men jag hoppas på en tid under 53 minuter. Om jag håller mig frisk och sover ordentligt ska det nog inte bli några problem. Lite extra roligt att loppet blivit så populärt i Finland, ser att en hel del av mina finländska landsmän kommer att springa.

I Nyhetsmorgon idag ger Malin Ewerlöf Krepp tips på hur man toppar formen sista veckan inför Tjejmilen. Lägger upp klippet här senare idag (om jag är tillräckligt teknisk)...

Vill även tipsa er om sidan loppen.se, där finns information och en lista över alla lopp i Sverige i år. Det går fortfarande att anmäla sig till bl.a. Topploppet (10 km i Hagaparken, Stockholm den 21 september) och Lidingöloppet (30 km/15 km den 28-29 september).Stockholm halvmaraton är dessvärre fulltecknad. Löpsäsongen är alltså inte över än.

Linda

Bild tagen från mitt senaste lopp, Å-varvet i Eskilstuna. Yo!

Hittills till Inför Tjejmilen





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: