Multihall

| Postat i: Madde, Träning, Träningstips
0
Idag hade jag ett ärende i södertälje och packade även med mig träningskläder för att köra ett pass i multihallen på friskis och svettis. Jag kände att jag behövde lite ny inspiration till min träning och få lite miljöombyte.
 
Om jag förstått det hela rätt så har de bytt namn från gym till multihall sedan de även riktat in sig mer på funktionell träning. Förutom de klassiska gymmaskinerna så fanns det cirkelgym, en crossfitbur, medicinbollar, kettlebells, foamrollers (en klar favorit för stretch och rörlighet) och massor av annat spännande. Det är alltid kul att komma till ett nytt ställe och prova på något annat. Känner man sig vilse i den funktionella delen så kunde man vara med på deras pass TMI - där man får träna tillsammans med en instruktör och 5 andra deltagare för att lära sig mer/få inspiration till funktionell träning. 
 
För min del blev det lite rörlighetsträning, marklyft, kast med medicinboll mot vägg kombinerat med knäböj, step up på plyobox med vikt, hängande rodd i trx, pik i trx och jag avslutade med trappstegsintervaller på löpbandet. Det var övningar jag brukar använda mig av på gymmet här hemma men det var kul med lite miljöombyte. 
 
 
 
 
Ha en bra träningsdag! :) /Madde
 
 
Hittills till Multihall





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: